Στο drillship της ΕΝΙ οι ελπίδες για τερματικό εντός χρονοδιαγραμμάτων
Αναμένοντας το Saipem 10000
Στο drillship της ΕΝΙ οι ελπίδες για τερματικό εντός χρονοδιαγραμμάτων
Την τελευταία της ευκαιρία για τερματικό LNG εντός των χρονοδιαγραμμάτων που είχε θέσει, εναποθέτει σε μεγάλο βαθμό η κυβέρνηση στο εξειδικευμένο πλοίο που θα χρησιμοποιήσει η ΕΝΙ για έρευνες στο Οικόπεδο 9.
Σε αντίθεση με τις έρευνες που διεξήγαγε η Noble στο Οικόπεδο 12 κατά τις οποίες χρησιμοποίησε πλατφόρμα, η ΕΝΙ εκτός απροόπτου θα χρησιμοποιήσει ειδικό πλοίο που κάνει τη συγκεκριμένη εργασία (drillship). Πρόκειται για το Saipem 10000 το οποίο ανήκει στην Saipem, θυγατρική της ΕΝΙ. Το 228 μέτρων πλοίο βρίσκεται αυτήν την περίοδο στη Μοζαμβίκη και εκτός απροόπτου αναμένεται στην Κύπρο περί τα τέλη Αυγούστου. Το πλοίο που μπορεί να τρυπήσει σε βάθος μέχρι 10.000 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας φτάνοντας μέχρι και 30.000 πόδια στο υπόστρωμα, θα κάνει το πρώτο βήμα για να διαφανεί κατά πόσο υπάρχουν στην κυπριακή ΑΟΖ κι άλλα κοιτάσματα τα οποία μπορούν να τύχουν εκμετάλλευσης σε σύντομο χρονικό διάστημα ώστε η λειτουργία του τερματικού υγροποίησης να είναι βιώσιμη αλλά και επικερδής.
Απ’ εκεί και πέρα, θα χρειαστεί και σ’ αυτήν την περίπτωση επιβεβαιωτική γεώτρηση ενώ περαιτέρω ελπίδες εναποτίθενται και στις νέες έρευνες που θα πραγματοποιήσει η Noble σε άλλο σημείο του Οικοπέδου 12. Η Noble πάντως, ξεκαθάρισε πως για αρχή προτιμά την εμπορική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων ανατολικής Μεσογείου μέσω αγωγών έστω κι αν προηγήθηκε υπογραφή MOU που έδινε προτεραιότητα σε τερματικό στην Κύπρο.
Ο πρώην διευθυντής της υπηρεσίας Ενέργειας του υπουργείου Εμπορίου Σόλωνας Κασίνης σχολίασε στο InBusinessNews πως η δημιουργία τερματικού είναι η μόνη λύση για την Κύπρο και όσο πιο γρήγορα καταλήξει η κυβέρνηση σε τελεσίδικη απόφαση τόσο το καλύτερο. «Υπάρχουν επαρκείς ποσότητες στην κυπριακή ΑΟΖ για να καλύψουν τη λειτουργία του τερματικού», σχολίασε.
Στη ξηρά και συγκεκριμένα στο λιμάνι Λάρνακας, οι υποστηρικτικές διαδικασίες για τις ενέργειες της ΕΝΙ τρέχουν με γοργούς ρυθμούς. Η κοινοπραξία Medserv-Καραμοντάνης ετοιμάζει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις. Παράλληλα η εταιρεία Halliburton που θα δημιουργήσει τη λεγόμενη «λάσπη» που θα χρησιμοποιηθεί στη γεώτρηση, έχει υπογράψει συμφωνία με την ΕΝΙ και αναμένεται να στήσει τη μονάδα παραγωγής εντός του χώρου που δόθηκε στη Medserv.
sigmalive.com