ΔΕΣΦΑ: Έλαβε την άδεια για την 3η δεξαμενή LNG στη Ρεβυθούσα
Άδεια εγκατάστασης, διάρκειας 3 ετών, έλαβε ο ΔΕΣΦΑ για την κατασκευή της τρίτης δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) για τη 2η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα.
Η απόφαση, που έχει αναρτηθεί στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», υπεγράφη από τον υφυπουργό ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωεργίου και αναφέρει τα εξής:
Α. Χορηγείται στο ΔΕΣΦΑ Α.Ε. άδεια εγκατάστασης, διάρκειας 3 ετών, για την κατασκευή της 3ης Δεξαμενής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Υ.Φ.Α) για τη 2η Αναβάθμιση του Τερματικού Σταθμού LNG στη νησίδα της Ρεβυθούσας του Δήμου Σαλαμίνας του Νομού Αττικής, σύμφωνα με τα υποβληθέντα σχέδια, την Τεχνική Περιγραφή, τον Προϋπολογισμό, το Ερωτηματολόγιο, τη Μελέτη Ασφαλείας και τα λοιπά στοιχεία που περιλαμβάνονται στον του υπό στοιχείο 19 φάκελο του προοιμίου της παρούσας, με την επιφύλαξη της τήρησης των διατάξεων που μνημονεύονται στο σκεπτικό της απόφασης αυτής, καθώς και με τους εξής όρους και περιορισμούς:
1. Η κατασκευή του έργου θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές που αναφέρονται στην υποβληθείσα Τεχνική Περιγραφή.
2. Κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του έργου να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας των εργαζομένων, του περιβάλλοντος και της ευρύτερης περιοχής.
3. Να τηρούνται οι όροι ασφαλείας που επιβάλλονται από τους Ελληνικούς και Κοινοτικούς Κανονισμούς.
4. Να τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι και περιορισμοί της απόφασης που μνημονεύεται στο στοιχείο 15 του προοιμίου της παρούσας και που η εφαρμογή της αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου. Η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων να ανανεώνεται πριν από τη λήξη της και να προσκομίζεται αντίγραφο στη Διεύθυνση Εγκαταστάσεων Πετρελαιοειδών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
5. Να πραγματοποιηθούν όλες οι υποδείξεις του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και πρόνοιας και αφορούν στην Μελέτη Ασφαλείας του εν θέματι έργου, σύμφωνα με το έγγραφο υπό στοιχείο 18 της παρούσας.
6. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής διατηρεί το δικαίωμα να επιβάλλει την εκτέλεση μεταρρυθμίσεων στην υπόψη εγκατάσταση σε κάθε περίπτωση που θα διαπιστωθεί ότι τούτο είναι αναγκαίο για να εκπληρωθούν οι επιδιωκόμενοι σκοποί που προβλέπονται στο άρθρο 2 του β.δ. 15/21-10-1922.
7. Την ευθύνη για την ορθότητα και ακρίβεια των σχετικών στοιχείων, υπολογισμών και σχεδίων, που περιέχει η Τεχνική Μελέτη, έχουν οι μελετητές. Σε περίπτωση που θα διαπιστωθεί ότι η προαναφερθείσα Τεχνική Μελέτη δεν εφαρμόζεται ή ότι τα στοιχεία που περιέχει δεν είναι ακριβή, η παρούσα απόφαση μπορεί να ανακληθεί.
8. Η θεώρηση των σχεδίων αφορά μόνον σε θέματα σχετικά με την εφαρμογή της βιομηχανικής νομοθεσίας και γίνεται με την προϋπόθεση της τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων.
9. Για την απαιτούμενη, σύμφωνα με τις διατάξεις των β.δ. 16/17-03-1950 και β.δ. 24-11/17-12-1953 υπεύθυνη επίβλεψη της λειτουργίας της ανωτέρω εγκατάστασης πρέπει να απασχολείται πρόσωπο που να έχει τα προβλεπόμενα προσόντα.
10. Η παρούσα άδεια δεν απαλλάσσει την ενδιαφερόμενη εταιρεία από την υποχρέωση να εφοδιασθεί με άλλη άδεια, αν από άλλες διατάξεις προκύπτει αντίστοιχη υποχρέωσή της.
11. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Β. Μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης και εντός της διάρκειας ισχύος της παρούσας άδειας θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση για χορήγηση άδειας λειτουργίας, συνοδευόμενη με όλα τα προβλεπόμενα από την οικ.483/35/Φ.15/17-01-2012 (ΦΕΚ 158/Β/03-02-2012) υπουργική απόφαση δικαιολογητικά και συγκεκριμένα:
1. Υπεύθυνη Δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου του Διαχειριστή της Δεξαμενής Αποθήκευσης Φυσικού Αερίου ότι η Δεξαμενή Αποθήκευσης Φυσικού Αερίου έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τη χορηγηθείσα άδεια εγκατάστασης και τις εκπονηθείσες απαιτούμενες μελέτες.
2. Υπεύθυνη Δήλωση του νομίμου εκπροσώπου, περί της ανάθεσης σε αρμόδιους κατά νόμο τεχνικούς της επίβλεψης, λειτουργίας και συντήρησης της εγκατάστασης.
3. Υπεύθυνη Δήλωση του αρμοδίου κατά νόμο τεχνικού, περί της αποδοχής της ανάθεσης της επίβλεψης, λειτουργίας και συντήρησης της εγκατάστασης.
4. Πιστοποιητικό πυρασφάλειας της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σύμφωνα με την ΚΥΑ Φ15/οικ.1589/104 (ΦΕΚ90Β’/2006).
5. Αντίγραφο οικοδομικής άδειας.
6. Άδεια κατασκευής λιμενικού έργου και χρήσης αιγιαλού και παραλίας.
7. Καταβολή παραβόλου στη ΔΟΥ, σύμφωνα με την οικ. 14684/914/Φ.15/17-12-2012 κοινή υπουργική απόφαση, ύψους 508.5 ευρώ
Ετικέτες
Αιγαίο
Η ορθολογική ανάλυση του θέματος της ΑΟΖ αναδεικνύει αντικειμενικά ότι αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Θέλουμε δεν θέλουμε, αυτό είναι πλέον γεγονός. Μπορούμε βέβαια να το κρύψουμε από τον εαυτό μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Μπορούμε βέβαια να μην του δώσουμε την επαρκή σημασία, αλλά αυτό δεν θα ισχύει για τους αντιπάλους μας. Κατά κάποιο τρόπο πρέπει ν' αποδειχθούμε ότι η έννοια της ΑΟΖ έχει σημασία, ανεξάρτητα από το πολιτικό πλαίσιο, διότι δεν είμαστε ο μοναδικός παίκτης, κατά συνέπεια αυτή η ανεξαρτησία, αν δεν ενταχθεί σ' ένα συμμαχικό πεδίο δράσης, θα παραμείνει ένα πλαίσιο όπου θα παίξουν εις βάρος μας οι άλλοι παίκτες. Και ο λόγος είναι απλός: γεωστρατηγικά και τοποστρατηγικά, η ελληνική ΑΟΖ έχει τεράστια σημασία, όχι μόνο για μας, και κατ' επέκταση για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και για τους αντιπάλους μας που προτιμούν να μην τη θεσπίσουμε καν και να μην συμπράξουμε διακρατικές συμφωνίες, διότι αυτή η αδράνεια θα τους προσφέρει μεγάλες δυνατότητες κινήσεων σ' ένα πλαίσιο, το οποίο θα είναι ελεύθερο. Η μη συνειδητοποίηση αυτού του νοητικού σχήματος θα προκαλέσει εις βάρος μας μεγάλα προβλήματα με επιπτώσεις για το μέλλον που δύσκολα μπορούμε να προβλέψουμε με τα τωρινά δεδομένα, τόσο μεγάλη θα είναι η αλλαγή φάσης. Αν επιμείνουμε λοιπόν σε αυτήν την αδράνεια σκέψης και κατάλληλων αποφάσεων, θα έρθουν απλά να μας το υπενθυμίσουν οι αντίπαλοί μας δίχως κανένα δισταγμό, διότι γνωρίζουν πολύ καλά τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες που προσφέρει η ελληνική ΑΟΖ. Η ιδιότητα της ΑΟΖ με τα 200 ΝΜ της, να προσφέρει τη δυνατότητα μετασχηματισμού ακριτικών νησιών σε ελκυστές με μεγάλη δεξαμενή έλξης, δεν είναι βέβαια άσχετη με το θέμα. Διότι αυτό που θεωρούμε συνήθως ως ένα αδύναμο στοιχείο, μετατρέπεται με αυτόν τον τρόπο σε μία σημαντική βάση ελέγχου μίας μεγάλης περιοχής, η οποία έχει την ικανότητα να επεκτείνει το χώρο δράσης μας, δίχως να έχει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η έννοια των 12 ΝΜ. Αυτή η μεγάλη αλλαγή φάσης της θεώρησης των δεδομένων του Αιγαίου συμπεριλαμβάνοντας το Καστελλόριζο και τη Γαύδο, είναι σημαντικότατη. Το θέμα δεν είναι να εκμεταλλευτούμε απλώς μία ευκαιρία, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, αλλά πραγματικά να εδραιώσουμε τη θέση μας σε μία ανθεκτική βάση. Έτσι, το να δεχτούμε πιέσεις για αυτό το θέμα δεν είναι μόνο αναμενόμενο, αλλά απαραίτητο, διότι μόνο η έννοια της επικάλυψης οδηγεί στις διακρατικές συμφωνίες, οι οποίες αναδεικνύουν σταθερά σημεία, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τα σύνορα με τη συμβατική τους έννοια. Όλα αυτά δεν είναι μία ουτοπία, διότι η Κύπρος με το παράδειγμά της έχει αποδείξει ότι ευσταθούν κι είναι ορθολογικά, ακόμα και σε μία κατάσταση κρίσης. Ο πραγματικός μας εχθρός δεν είναι παρά μόνο μία μορφή ηττοπάθειας, η οποία μας οδηγεί να μην πιστεύουμε στις ικανότητες και δυνατότητές μας. Όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες. Είναι λοιπόν σημαντικό να απελευθερωθούμε από τις φοβίες μας που μας παραλύουν τη σκέψη και δεν επιτρέπουν τη στρατηγική μας δράση....jpg)







