Νέες άδειες έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων εξασφάλισε η Eni στην Αίγυπτο

Η ιταλική Eni υπέγραψε με την κυβέρνηση της Αιγύπτου δύο νέες συμβάσεις έρευνας και ανάπτυξης των κοιτασμάτων πετρελαίου North El Hammad και North Ras El Esh, που βρίσκονται στην ΑΟΖ της χώρας στη Μεσόγειο.

Τα δύο νέα πεδία γειτνιάζουν με τα πρόσφατα απονεμηθέντα πεδία Southwest Meleiha στη Δυτική Σαχάρα και τα Shorouk, Karawan και North Leil στη Μεσόγειο. Σημειώνεται ότι στο πεδίο North El Hammad η ιταλική εταιρεία έχει μερίδιο 37,5%, όσο έχει και η ΒΡ, ενώ το υπόλοιπο 25% το κατέχει η Total. Στο πεδίο North Ras El Esh η Eni έχει μερίδιο 50% και το υπόλοιπο 50% το κατέχει η ΒΡ.

Συμμετοχή της GasLog στο έργο του LNG της Αλεξανδρούπολης

Την υπογραφή συμφωνίας για την απόκτηση του 20% του μετοχικού της κεφαλαίου από την GasLog Ltd (NYSE: GLOG) ανακοίνωσε η ελληνική εταιρεία Gastrade Α.Ε..

Η GasLog Ltd είναι μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες που κατασκευάζει, κατέχει και διαχειρίζεται συνολικά 27 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Ν. Λυγερός - Νέα επιτυχία της Κυπριακής ΑΟΖ

Όσοι δεν έχουν ακόμα καταλάβει τα οφέλη της έννοιας της ΑΟΖ τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Κύπρο, αυτή την περίοδο τρώνε νοητικές σφαλιάρες συνεχόμενα. Η αλλαγή φάσης άρχισε με το θαλάσσιο οικόπεδο 2 της Ελληνικής ΑΟΖ με την τριπλή κοινοπραξία Ελληνικά Πετρέλαια, Edison και Total, συνέχισε με το 10 και τα Ελληνικά Πετρέλαια και τώρα με την Κυπριακή ΑΟΖ. Έτσι, στο θαλάσσιο οικόπεδο 6 θα έχουμε την κοινοπραξία Eni και Total, στο θαλάσσιο οικόπεδο 8 την Eni και στο θαλάσσιο οικόπεδο 10 την κοινοπραξία Exxon Mobil και Qatar Petroleum.

Στην Exxon Mobil - Qatar Petroleum το τεμάχιο 10

Λευκωσία: Με την κοινοπραξία των Exxon Mobil – Qatar Petroleum θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις το υπουργείο Ενέργειας για κατάληξη εντός μερικών εβδομάδων σε συμφωνία για ανάθεση των δικαιωμάτων έρευνας και ανάπτυξης του τεμαχίου «10» της Κυπριακής ΑΟΖ.

Για το τεμάχιο «8» προτιμητέος αιτητής κρίθηκε η Ιταλική ΕΝΙ που έχει τα δικαιώματα και για τα τεμάχια 2,3 και 9 από τον Β Γύρο Αδειοδότησης.

Το τεμάχιο «6» ανατίθεται στην κοινοπραξία των ΕΝΙ-ΤΟΤΑΛ.

Διάλεξη Ν. Λυγερού: Στρατηγική Ελληνική ΑΟΖ και το μέλλον της Ελλάδας

Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Στρατηγική Ελληνική ΑΟΖ και το μέλλον της Ελλάδας". Galerie Δημιουργών, Ελαιών 1α Νέα Κηφισιά (είσοδος από Χελιδονούς 28), Κηφισιά, Αθήνα. Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016.

Στην ελληνική Energean τα κοιτάσματα φυσικού αερίου Karish και Tanin στην ισραηλινή ΑΟΖ

Η πρώτη ελληνική παρουσία στις μεγάλες ανακαλύψεις κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Νοτιοανατολικής Μεσογείου είναι γεγονός, καθώς το Υπουργείο Ενέργειας του Ισραήλ, έπειτα από εισήγηση του Συμβουλίου Πετρελαίου, έδωσε την έγκρισή του για την ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου Karish και Tanin από τις Delek Drilling και Avner στην Energean Oil & Gas.

Ν. Λυγερός - Το θαλάσσιο οικόπεδο 10

Τον Δεκέμβριο του 2016 επιλέχθηκαν τα Ελληνικά Πετρέλαια ως ο Επιλογείς Αιτών για το θαλάσσιο οικόπεδο 10 της Ελληνικής ΑΟΖ στο πλαίσιο του Μεγάλου Διαγωνισμού για την παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε 20 θαλάσσια οικόπεδα. Έτσι η ιστορία του θαλάσσιου οικοπέδου 10 ακολουθεί εκείνη του θαλάσσιου οικοπέδου 2, όπου επιλέχθηκε η τριπλή κοινοπραξία, Ελληνικά Πετρέλαια - Total - Edison για το οποίο θα υπογραφθεί σύντομα η σχετική σύμβαση. Έτσι βλέπουμε ότι ο Διαγωνισμός εξελίσσεται και αποδεικνύει ταυτόχρονα ότι υπάρχει όντως ενδιαφέρον στην περιοχή.

Ν. Λυγερός - Ο ΔΕΣΦΑ παραμένει ελληνικός

Το πρέπον έγινε, ο ΔΕΣΦΑ παραμένει ελληνικός. Μετά από τόσες απαράδεκτες διαπραγματεύσεις που είχαν σκοπό να παραβλέψουν το ευρωπαϊκό κεκτημένο, αποδείχτηκε όμως ότι η παραβίασή του δεν είναι τόσο εύκολη όσο έλεγαν κάποιοι πολιτικοί. Πάλι καλά που η Ελλάδα είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλιώς δεν θα υπήρχε αυτή η προστασία σε θεσμικό επίπεδο και θα είχε γίνει η συμφωνία χωρίς κανένα πρόβλημα. Ενώ τώρα δεν παραδώσαμε τον ΔΕΣΦΑ και αυτός θα μπορεί να λειτουργήσει για το μέλλον της πατρίδας μας σε συνδυασμό με την ελληνική ΑΟΖ, τον αγωγό East-Med και το EuroAsia Interconnector